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レジメント・オブ・レナウン(3) シナリオルール
RoR3.jpg

レジメント・オブ・レナウンの翻訳記事です。
順番にどうぞ。
(1)レジメントの編成
(2)ドッグスオブウォー/リーダー
(3)シナリオルール

■戦場

・48mv×48mvの戦場を使用する。
 (※テレインはイベントスタッフが置くとなっていますが、通常のルールに従うのがよろしいかと)


■初期配置

・ロールオフの勝者がテーブルエッジを選択する。
 中心線から12インチ離れたエリアが初期配置エリアとなり、ロールオフの勝者はすべてのレジメントを配置する。
 その後、対戦相手が反対側のテーブルエッジで、同様の処理を行う。

・初期配置時、後述の“Here and Now!”スペシャルルールが適用される。


■先攻/後攻

・後に初期配置を終えたプレイヤーはダイスを振る。

 6が出た場合、後に初期配置を終えたプレイヤーが先行となる。
 1-5が出た場合、先に初期配置を終えたプレイヤーが先行となる。




■ゲームの長さ

・どちらかのレジメントが敗走するまでゲームは続く。



■ヴィクトリーポイント

・ゲームが終了したら、ヴィクトリーポイントを集計する。

・敵リーダーを殺した場合、40VPを獲得する。
 (この中にはマジックアイテムの20ポイントも含まれる)

・ドッグスオブウォーを殺した場合、10VPを獲得する。

・ウォーハンマールールブック143ページのルールがすべて当てはまる。
 (※倒した兵のポイントが、そのままVPになるのではと思われます)

・ゲーム中はじめて敗走チェックを行った場合、その対戦相手は50VPを獲得する。
 (※両プレイヤーがVPを得られる機会があるという解釈だと思われます)

・対戦相手の初期配置エリアに自軍ユニットが存在した場合、そのユニットのポイントと同じVPを獲得する。
 例:ショートボウ装備のナイトゴブリンの場合、3VP。ケイオスナイトの場合40VP。




■シナリオスペシャルルール

Every Man for Himself! ?
・すべてのモデルは単独のユニットと見なされる。

They’re Everywhere! ?
・すべてのモデルは、射撃と突撃時、360度視界を持つ。
 ただし、モデルの側面と背面は通常通り当てはまる。

They’re Counting on Us! ?
・コンバットリザルトは与えた【傷】のみを集計する。

Get Back in the Fight! ?
・建物は通行できない地形として扱う。

No Safe Haven -
・すべての森は、謎の森として扱う。

Here and Now! ?
・すべてのモデルは戦場に初期配置されなくてはならない。
 隠密、トンネル、飛行、潜入、マジカルポータルなどのルールは使用できない。

Routing:(※敗走テスト)
・レジメントのモデルを半分以上失った場合、士気崩壊状態となる。
 士気崩壊状態のレジメントは、プレイヤーターンのはじめに、もっとも【気】の高いモデルを使用して士気テストを行わなければならない。
 このとき、逃走中のユニットの士気は使用できない。

 敗走テストに失敗した場合、ゲームは終了し、VPを計算する。
 モデルが『戦死喪失しない』『心理ルール無視』を持っている場合でも敗走テストは行わなければならない。
===============================
以下原文と訳文です
===============================

THE BATTLEFIELD

■戦場

The battle will be fought on a 4’x4’ table. Terrain will be preset by the Events Team. There will be a generous amount of scenery on each table,
but players should feel free to re-arrange terrain between them before they roll for which table side they will deploy on.

 48mv×48mvの戦場を使用する。
 (※テレインはイベントスタッフが置くとなっていますが、通常のルールに従うのがよろしいかと)


DEPLOYMENT

■初期配置

Roll off to see which player picks which half of the table they will deploy in. Their opponent will deploy in the other half. In case of a draw, just
roll until each player gets a different result.
The player who won the roll off then deploys their entire Regiment. Units (remember, every model is an individual unit ? see Every Man for
Himself! Below) may be placed anywhere in their deployment zone that is further than 12” from the centre line.

・ロールオフの勝者がテーブルエッジを選択する。
 中心線から12インチ離れたエリアが初期配置エリアとなり、ロールオフの勝者はすべてのレジメントを配置する。
 その後、対戦相手が反対側のテーブルエッジで、同様の処理を行う。


In addition, see the “Here and Now!” rule under Scenario Special Rules later.

・初期配置時、後述の“Here and Now!”スペシャルルールが適用される。


FIRST TURN

■先攻/後攻


After deployment, the player that deployed second rolls a dice. On the roll of a 6 that player chooses who takes the fi rst turn. On the roll of a
1-5 the player that deployed fi rst chooses who takes the fi rst turn.

・後に初期配置を終えたプレイヤーはダイスを振る。

 6が出た場合、後に初期配置を終えたプレイヤーが先行となる。
 1-5が出た場合、先に初期配置を終えたプレイヤーが先行となる。



GAME LENGTH

■ゲームの長さ

The game will last until the time runs out or until one player’s Regiment routs, whichever comes fi rst.

・どちらかのレジメントが逃走するまでゲームは続く。


VICTORY POINTS

■ヴィクトリーポイント

At the end of each game you will need to hand in your results slips to the Events Team along with your opponent’s. Please record
the number of Victory Points you gained during the battle on it.

・ゲームが終了したら、ヴィクトリーポイントを集計する。

“With me ... Arg!”
If the enemy Leader has been killed or has fl ed the table for any reason it is worth an extra 40 Victory Points on top of his
cost. (This covers his free champion upgrade and 20 points of magic items)

・敵リーダーを殺した場合、40VPを獲得する。
 (この中にはマジックアイテムの20ポイントも含まれる)

“Do you want to live f....Aiiiieeee!”:
If an enemy Dog of War has been killed or has fl ed the table for any reason each is worth an extra 10
Victory Points. Please note that if your Leader is also a Dog of War he will be worth the points for being both a Dog of War and a Leader ?
slaying such a mighty individual is to be rewarded after all!


・ドッグスオブウォーを殺した場合、10VPを獲得する。


Dead or Fled:
As Described on page 143 of the Warhammer Rulebook.

・ウォーハンマールールブック143ページのルールがすべて当てはまる。
 (※倒した兵のポイントが、そのままVPになるのではと思われます)

Give Them No Quarter!:
Gain 50 Victory Points for the fi rst time your opponent takes a Rout test.

・ゲーム中はじめて敗走チェックを行った場合、その対戦相手は50VPを獲得する。
 (※両プレイヤーがVPを得られる機会があるという解釈でしょうか?)

Seize Ground:
You score additional Victory Points for every one of your non-fl eeing models in your opponents Deployment Zone at the end
of the game. Each model will score Victory Points equal to its cost. E.g. A Night Goblin with a bow would score 3 Victory Points, a Chaos
Knight would score 40.

・対戦相手の初期配置エリアに自軍ユニットが存在した場合、そのユニットのポイントと同じVPを獲得する。
 例:ショートボウ装備のナイトゴブリンの場合、3VP。ケイオスナイトの場合40VP。



SCENARIO SPECIAL RULES

■シナリオスペシャルルール

Every Man for Himself! ?
Each model in this scenario is treated as an individual unit in all respects.

・すべてのモデルは単独のユニットと見なされる。

They’re Everywhere! ?

Each model in this scenario has a 360 degree line of sight for all purposes including shooting and declaring charges.Treat the models fl ank and rear as normal.

・すべてのモデルは、射撃と突撃時、360度視界を持つ。
 ただし、モデルの側面と背面は通常通り当てはまる。

They’re Counting on Us! ?
Only wounds caused in combat count towards combat resolution.

・コンバットリザルトは与えた【傷】のみを集計する。

Get Back in the Fight! ?
Buildings are treated as impassable terrain.

・建物は通行できない地形として扱う。

No Safe Haven -
All Forests are treated as Mysterious.

・すべての森は、謎の森として扱う。

Here and Now! ?
All models in your Regiment must deploy on the table to start with. They may not sneak, tunnel, fl y, scout, magically portal,lurk beneath the sands, mine or in any way be anywhere except in your deployment zone when the game starts.

・すべてのモデルは戦場に初期配置されなくてはならない。
 隠密、トンネル、飛行、潜入、マジカルポータルなどのルールは使用できない。


Routing:

When a Regiment is reduced to less than half of its starting models it counts as being “Broken”. At the very beginning of a
Regiments Player Turn in which his Regiment is Broken, that player must take a Leadership test on the highest Leadership available in his
Regiment. Do not count fl eeing units or units that have been destroyed when determining which Leadership value to use. If the Rout test
is failed, the game immediately ends and Victory Points are scored as detailed above. Please note you must take this test even if your entire
Regiment (or all thats left of it) is Unbreakable, Immune to Psychology, etc.


・レジメントのモデルを半分以上失った場合、士気崩壊状態となる。
 士気崩壊状態のレジメントは、プレイヤーターンのはじめに、もっとも【気】の高いモデルを使用して士気テストを行わなければならない。このとき、逃走中のユニットは選択できない。

 敗走テストに失敗した場合、ゲームは終了し、VPを計算する。
 ユニットが『戦死喪失しない』『心理ルール無視』などを持っている場合でも敗走テストは行わなければならない。



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